In sesiunea de editii speciale a Newsletterului FPSC "Analiza PROIECTULUI DE LEGE PRIVIND ACHIZIȚIILE PUBLICE" va aducem spre analiza fiecare dintre capitolele STRATEGIEI NAȚIONALE ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE, organizate in cinci capitole, ce cuprind problemele majore identificate și direcțiile de acțiune pentru reformarea sistemului.


 

           Principalele probleme identificate

  • Lipsa de expertiza și abilități tehnice la nivel de autoritati contractante în identificarea nevoilor, pregătirea documentației de licitație, evaluarea ofertelor și implementarea contractelor/proiectelor.
  • Lipsă de competențe juridice / procedurale la nivelul autorităților contractante datorate lipsei de instrumente adecvate (condiții standard de contracte, asistenţă adecvată, ghiduri etc.).
  • Inexistenţa noţiunii de profesionalizare sau carieră în domeniul achizițiilor publice.
  • Probleme majore in pregătirea si implementarea contractelor cu efect in blocare investițiilor 

 

Întărirea capacității administrative a AC- MASURI

 

  1.  Ghiduri și documentații de atribuire standardizate (accesibile online)
  2.  Modificări legislative pentru a sprijini AC în pregătirea și implementarea contractelor (reglementarea relocărilor de utilitati, a condițiilor de contract standard, a indicatorilor de performanta - contracte de proiectare-execuție);
  3.  Profesionalizarea personalului (funcție generala cu atribuții specifice specifica – similar auditor; formare, inclusiv registrul de calificări in invatamant superior si atestate profesionale; stimulare financiara);
  4.  Utilizarea achizițiilor centralizate la nivelul administraţiei centrale pentru anumite categorii de produse (pe baza SF) – Decembrie 2016;
  5.  Accesul autorităților locale la Unităţile Centralizate de Achiziţii Publice regionale pentru anumite tipuri de lucrări (care vor fi stabilite dupa efectuarea unui studiu de fezabilitate) - Decembrie 2016;
  6.  Crearea de consorţii de autorităţi contractante la nivelul administraţiei locale – Decembrie 2016;
  7.  Derularea unui proiect pilot pentru a implementa lista operatorilor economici certificați in sectorul rutier;
  8.  Implementarea unui sistem electronic imbunatatit pentru achiziții publice care sa permită acces rapid si extragerea tuturor datelor relevante – SICAP Decembrie 2015;
  9.  Plan operațional – trecere integrala la proceduri online – Decembrie 2016.