In sesiunea de editii speciale a Newsletterului FPSC "Analiza PROIECTULUI DE LEGE PRIVIND ACHIZIȚIILE PUBLICE" va aducem spre analiza fiecare dintre capitolele STRATEGIEI NAȚIONALE ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE, organizate in cinci capitole, ce cuprind problemele majore identificate și direcțiile de acțiune pentru reformarea sistemului.
Urmariti aici Capitolul 1) Calitatea cadrului legislativ
Capitolul 2) Coerenta generala si eficienta cadrului institutional
Capitolul 3) Regularitatea si calitatea procesului de achizitii publice
Capitolul 4) Intarirea capacitatii administrative a autoritatilor contractante
In editia de astazi:
Funcţiile de monitorizare şi supervizare ale sistemului de achiziţii publice din România
Principalele probleme identificate:
- Funcția de monitorizare este slab dezvoltată (se limitează la furnizarea de seturi de date statistice).
- Inexistenta unor indicatori privind structura si dinamica pieței, monitorizarea neregulilor sau urmărirea obiectivelor strategice;
- În prezent, sistemul SEAP nu include câmpuri de date pentru a prelua toate informațiile cheie care pot fi utilizate de către instituțiile implicate, în scopul de a corela și a analiza dimensiunea și calitatea competiției.
- Funcţia de supervizare nu este performată corespunzător la nivel de sistem în prezent. Conform legislației în vigoare, funcția de supervizare este în prezent dezvoltată la nivel de proces, referindu-se la controalele ex-post efectuate de către ANRMAP și declanșate ca urmare a unor notificări de posibile nereguli în procedură.
Măsurile propuse în Strategie
1.Stabilirea unor indicatori de monitorizare relevanţi pentru fi extraşi automat din sistemul electronic național (SEAP/SICAP); Nou sistem de monitorizare – Iunie 2016;
(Mărimea si caracteristicile pieței; Intensitate concurentei; Monitorizare activității economice, Eficienta achizițiilor, Nereguli)
2. Înființarea unor structuri dedicate în cadrul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice pentru monitorizarea si supervizarea sistemului, prevăzute cu resurse adecvate;
3. Rapoarte trimestriale si anuale privind performanta sistemului de achiziții – Iulie 2016;
4. Follow-up (masuri corective) ca urmare a supervizării sistemului - Iulie 2016.