,,Se vorbeşte foarte mult de reindustrializarea Europei şi a României. Noi ştim să facem acest lucru şi suntem la dispoziţie pentru a fi pro-pozitivi, însă daţi-ne această posibilitate. Lucrăm de mult timp în această ţară şi într-un cadru normativ stabil este suficient să existe voinţă din partea instituţiilor în rest vă stăm la dispoziţie. Este însă suficient ca reindustrializarea să fie sprijinită de politici publice definite şi împărtăşite şi care să nu se facă numai pe umerii întreprinzătorilor", a declarat preşedintele Confindustria România, Mauro Maria Angelini, la Forumul economic "Both Worlds: Finance&Manufacturing at a Glance".
"Când vorbim de manufacturing ne referim la întreaga industrie pe care o considerăm motorul creşterii economice, inima întregii economii din România, ca de altfel în întreaga Europă. De la sectorul manufacturier iau naştere câştigurile care reprezintă baza creşterii bunăstării a întregului sistem economic, atât în mod direct fiind nivelul şi variaţiile productivităţii manufacturiere de obicei mai mare decât în celelalte sectoare. Iar în mod indirect manufactura este sursă de cunoaştere atât pentru că, cu ajutorul lor, este efectuată majoritatea cercetării de bază şi aplicată, cât şi pentru că face, produce, propune îmbunătăţiri şi avansează soluţii în procese şi în produse", a spus Angelini.
Ştefan Varfalvi, prim-vicepreşedinte UGIR şi reprezentant al CES-ului european, a afirmat că fără competitivitate întreprinderile nu pot să se dezvolte. "O legislaţie a muncii extrem de strictă creează probleme în dezvoltarea posibilă a întreprinderilor. În acelaşi timp, dorinţa care este una absolut de înţeles a unor angajamente valabile pe viaţă sau pe cât mai mult posibil creează o discuţie pe care trebuie să ştim să o ducem cu multă inteligenţă. Mulţumesc partenerilor italieni pentru acordul pe care îl dau în activitatea noastră. Sper ca împreună chiar să putem face mult pentru fructificarea acestei relaţii de afaceri propice pentru dezvoltare în România", a spus Ştefan Varfalvi. El a declarat că nu crede în cuvântul criză, precizând că în momentul de faţă nu mai suntem în criză, ci ne aflăm într-o nouă situaţie la care va trebui să ne acomodăm.
"Eu nu cred în cuvântul criză. Părerea mea este că în momentul de faţă nu mai suntem în criză, ci suntem într-o nouă situaţie la care trebuie să ne acomodăm. Nu vom mai trăi niciodată situaţia dinainte de 2008, vom trăi ceea ce avem şi va depinde de noi în ce măsură reuşim să ne acomodăm la această chestiune. Rolul nostru, rolul patronatelor în dialogul, atât tripartit, cât şi în dialogul social, este, să spunem, acela de a încerca să convingem asupra valabilităţii părerilor noastre. Forţa noastră constă în capacitatea noastră de convingere. Nu avem capacitatea de a scoate zeci de mii de oameni pe stradă, dar avem capacitatea unei discuţii inteligente. În ceea ce priveşte situaţia specială din România, avem un mare rezultat obţinut de către patronate, şi nu o spun în glumă. Faptul că un ilustru reprezentant al mişcării patronale a ajuns să fie ministru pentru întreprinderi mici şi mijlocii este un avantaj real, pe care dacă nu ştim să-l folosim este numai vina noastră. O cunosc foarte bine pe doamna Grapini, şi ştiu deschiderea şi dorinţa dânsei de a face bine. Deci, trebuie ca împreună să încercăm să ajutăm în luarea unor măsuri corespunzătoare şi în schimbarea opticii problemelor extrem de speciale", a explicat Ştefan Varfalvi, în cadrul Forumului.
"În toată legislaţia românească a atinge bani sociali din veniturile bugetare să acoperim vreo problemă în sectorul privat este ultima, ultima, ultima posibilitate, până atunci există multe alte căi ca aceste recapitalizări să fie făcute de o manieră nestresantă şi neşocantă pentru economia naţională", a spus prof. Napoleon Pop, membru în Consiliul de Administraţie al BNR.
Preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu, consideră că colaborarea dintre întreprinderile româneşti şi întreprinderile care aparţin altor întreprinzători este esenţială pentru România. "Suntem foarte onoraţi şi pentru că Confindustria România reprezintă un brand, şi reprezintă o ramură a bine-cunoscutei confederaţii patronale Confindustria din Italia, una dintre cele mai puternice din Europa. Cu Confindustria noi avem relaţii foarte bune, relaţii stabilite de mai mulţi ani", a arătat Nicolescu.
Pentru detalii suplimentare, va invitam sa parcurgeti articolul integral accesand link-ul: