Patronatul Societăţilor din Construcţii a fost prezent la conferinţa naţionala de construcţii organizata de ZF şi revista Business Construct in data de 30 septembrie prin Domnul Secretar General Tiberiu Andrioaiei, care a declarat ca: ,,Autorităţile publice au folosit exagerat cuvântul gratuit, mai ales în campaniile electorale. Avem 8,5 milioane de locuinţe de anvelopat. În aceste condiţii nu trebuia să ştim ce înseamnă criza.
Astăzi România are tot ce îi trebuie pentru a da drumul la acest program de reabilitare. Ce ne mai trebuie e un plan integrator bazat pe reorganizarea legislaţiei, stabilirea unei matrice a resurselor de finanţare, care să scaneze toate posibilităţile, dar şi promovarea unui asemenea pachet.
Marea noastră problemă, mai ales în perioadele cu presiune, este aceea a declarării calităţii. E greu să inovezi în fiecare zi în acest domeniu şi atunci se ajunge la bătaia în preţuri. În loc de implicarea în conflicte mici, ar trebui ca jucătorii din această piaţă să realizeze o listă de interese comune şi să contribuie la îndeplinirea acestora."
Piaţa locală a construcţiilor va reveni pe scădere anul acesta şi va ajunge sub nivelul de 9 miliarde de euro, faţă de 9,3 mld. euro în ultimii doi ani, în ciuda faptului că domeniul ar trebui să fie, alături de energie, agricultură sau turism, pe lista de priorităţi a guvernului datorită deficitului de infrastructură de transporturi şi a calităţii scăzute a fondului locativ.
Investitorii imobiliari „trebuie să uite de finanţări bancare“, cel puţin pentru o perioadă, iar instituţiile statului resimt tăierea sumelor pentru investiţii din buget şi deocamdată nu pot compensa deficitul de finanţare prin fonduri europene, au fost concluziile conferinţei naţionale de construcţii organizate ieri de ZF şi revista Business Construct.
În acelaşi timp, trenurile de călători au o viteză medie de 46 de kilometri pe oră, iar cele de marfă de 23 de kilometri pe oră, în condiţiile în care 8.000 din cei 10.700 de kilometri de cale ferată nu sunt reabilitaţi, iar numărul de kilometri de autostradă - 548 - plasează România la coada Europei în ceea ce priveşte infrastructura rutieră.
Priorităţile se schimbă de la un guvern la altul, astfel că actualul director general al CNADNR, Narcis Neaga, afirmă că autostrada Sibiu - Piteşti, care ar trebui să completeze Coridorul IV paneuropean, dintre Nădlac şi Constanţa, nu mai este o prioritate, ci este luată în calcul varianta construirii unei autostrăzi între Sibiu şi Braşov, care ar urma să fie legată de Capitală prin Ploieşti.
„Priorităţile mele ar fi semnarea contractului de concesiune pentru autostrăzile Comarnic - Braşov, Craiova - Piteşti şi inelul de centură sud al Capitalei. O altă prioritate ar fi îmbunătăţirea absorbţiei fondurilor UE. A treia ar fi să trecem cât de cât bine peste iarnă, iar a patra ar fi îmbunătăţirea imaginii companiei“, a declarat Neaga la evenimentul organizat în parteneriat cu CIROM, Astra, Opel, Henkel şi MCA Grup.
Şeful Companiei de Drumuri speră să implementeze bugete multianuale pentru această instituţie şi să ajungă să finanţeze circa jumătate din investiţii din fonduri europene. Anul acesta un singur proiect important are programată începerea lucrărilor, şi anume centura oraşului Bacău, în timp ce trei din cele patru tronsoane ale autostrăzii Orăştie - Sibiu ar trebui finalizate.
Până la sfârşitul lunii octombrie ar trebui desemnat câştigătorul licitaţiei pentru construirea în concesiune a autostrăzii Comarnic - Braşov, în timp ce tronsonul care ar trebui să lege şoseaua Petricani de autostrada Bucureşti - Ploieşti este blocat din cauza lipsei de finanţare, a mai spus Neaga.
În aceste condiţii, jucătorii din piaţa de construcţii nu pot vorbi de creştere.
Pentru a parcurge articolul integral, va invitam sa accesati link-ul: http://www.zf.ro/zf-24/guvernul-ignora-constructiile-care-vor-scadea-sub-9-mld-desi-romania-are-doar-500-km-de-autostrada-si-trenurile-circula-cu-46-km-ora-11427292