În 2011, Comisia Europeană a prezentat a patra parte din programul său de acțiune pentru siguranța rutieră, care a stabilit un obiectiv extrem de ambițios, reducerea deceselor în întreaga UE cu 50% până în 2020 față de 2010. Cu alte cuvinte, aceasta înseamnă reducerea numărului de persoane ucise pe drumurile europene cu 7,5% în fiecare an.
Cele mai recente cifre lansate in acest an arată că, în ciuda progreselor semnificative realizate în ultimii patru ani (18% între 2010 și 20141), obiectivul stabilit în 2010 nu va fi îndeplinit în cazul în care tendința actuală persistă. În același timp, aproape 1,5 milioane de persoane sunt rănite pe drumurile europene în fiecare an, dintre care 1/6 sunt estimate a fi implicate in accidente deosebit de grave. Pe scurt, se indica faptul că 70 de oameni mor si mai mult de 650 de sunt răniți grav în fiecare zi pe drum din Europa.
Chiar dacă Europa se confruntă cu vremuri economice dificile, reducerea cu privire la cheltuielile legate de siguranța rutieră este un remediu-termen scurt. Aceste accidente, în afară de suferința umană incomensurabilă, sunt estimate la un cost UE 300 miliarde € pe an, o sumă colosală, care este mai mare decât PIB-ul din multe țări ale UE și reprezintă aproximativ 2% din PIB-ul UE. Acum mai mult ca oricând, este imperativa reducerea aceastei hemoragii foarte mare de resurse publice și să se asigure că acești bani sunt utilizati pentru a stimula investițiile în creșterea locurilor de muncă.
Având în vedere că reducerea deceselor devine în mod disproporționat mai greu cu atât mai mult cu cat numărul merge în jos, este esențial ca factorii de decizie politica sa considere soluții, care sunt ușor accesibile și totodata rentabile. Ca o asociație care pledeaza pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere, Federatia Europeana a Drumurilor va continua apărarea soluții rentabile care fac o diferenta pe drumurile noastre de astăzi.
Documentul de poziție atasat este dedicat importanței elementelor de semnalizare verticală drept element esențial infrastructurii rutiere.